زبورِ دل

زبورِ دل

اندر معنای زبور: نوشته یا کتابی را زبور گویند.
اما زبور دل!
هر دلی را زبوری است در این عالم، کاش زبوری ناب بنویسیم بهر دل خود

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۰۰، ۲۳:۳۵ - محسن رحمانی
    چه زیبا .

جهاد با نفس، اولین پست ویژه ی ماه رمضان

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰

اول سلام

حلول ماه بندگی و رحمت و مغفرت رو به همه ی شما دوستان خوبم تبریک می گم. امیدوارم دست پر از ماه خدا بیرون بیایم. یادتونه از برنامه صحبت کردم. حالا اولین بخش از برنامه رو براتون می گم.

کتاب جهاد با نفس به نظر من حقیر بهترین گزینه برای خودسازی در ماه رمضان است.

تالیف: شیخ محمد بن حسن حر عاملی و ترجمه ی اسلامی حسینی، نشر : بوستان قرآن

آقای بهجت(رحمه الله علیه) در مورد این کتاب فرمودند:

 هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد با نفس(وسائل الشیعه) را بخوانید و سعی کنید به ان عمل نمایید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتما عوض شده اید، مانند دارویی که انسان مصرف می کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می کند.

واقعا کتاب جامع و کاملی است. بیایید این رمضان دل هایمان را واقعا التیام دهیم از زخم هایی که با گناهان خود بر آن وارد کرده ایم.

اولین حدیث از این کتاب را برای شما انتخاب کرده ام:

امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند:" قلبت را چونان هم نشینی پاک و فرزندی وفادار قرار ده و علمت را همچون پدری که از او تبعیت می نمایی قرار ده و نفست را همچون دشمنی  که با او به جهاد برخاسته ای قرار ده و ثروت و اندوخته ات را همچون عاریه ای که باید آن را به دست صاحبش برگردانی قرار ده".

بعدظهر یکشنبه میهمان حرم ملکوتی کریمه ی اهل بیت (سلام الله علیها) بودم. و دعاگوی همه ی دوستان...

آنجا که بودم از خیلی چیزها گفتم. اما فردا که شد، تمام حرف هایم را پس گرفتم و گفتم بانو! کاری با دلم کن که گوشم صدای شما اهل بیت را بشنود و چشمم، رخ زیبای مولایم را ببیند و دلم جز یاد خدا و شما نکند...

آمین رب العالمین...

رفقا سر سفره ی افطار حتما مرا هم یاد کنید.

  • زبور دل

نظرات  (۵)

  • عاشق ولایت
  • سلام.برنامه جامع وکاملیه برای ماه مبارک.ان شاالله که عامل باشیم.
    توی این روزهای عزیر خیلی التماس دعا ازتون داریم.....

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    إن شاءالله
    التماس دعا همسنگر
  • میثم آهنی
  • سلام
    خداوند به حضرت موسی فرمود: از زبان کسی دعا کن که از آن گناه نکرده ای.
    حضرت موسی (ع) فرمود: چگونه؟
    خداوند در جواب فرمود: از دیگران بخواهید که برای شما دعا کنند زیرا آنان برای شما گناه نکرده اند.
    ما برای همه مسلمان دست به دعا شویم.
    یکی به حضرت آیت الله بهجت التماس دعا گفت.
    ایشان در جواب فرمودندک برای مردم چین دعا می کنم شما ها که جای خود دارید.

    پاسخ:
    پاسخ: روایت های زیبایی ذکر نمودید ممنون
    التماس دعا
    سلام
    بر سر "خوان رحمت"دعوتید
    منتظرتون هستم

    هنگام افطار و سحر منم حتما دعا کنین

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    حتما، شما هم مرا دعا کنید
  • شکسته بال
  • شعبان رسید،آمد و رفت و نیامدی...
    پس کی تمام می شود این انتظار ما؟
    شعبان نیامدی،رمضان کن عنایتی
    بگذار پا به چشم من روزه دار ما
    .
    .
    .
    رمضان را به تمنای ظهورش دعا کنیم..
    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ: اللهم عجل لولیک الفرج
    خیلی ها از شهر ما خوششون نمیاد...میگن عقب مونده ست.میگن بی فرهنگه.......

    ترجیح میدم تو شهری باشم که هم عقب مونده باشه و هم بی فرهنگ ولی "بی زائر" نباشه....


    خانوم ولی نعمتمون هستن...رفتین التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    قم شهری است که شیطان راهی در ان ندارد. یاران مولا تربیت شده ی این شهرند.
    آنهایی که پی فرهنگ امروزی اند. از خویش گم شده اند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی