زبورِ دل

زبورِ دل

اندر معنای زبور: نوشته یا کتابی را زبور گویند.
اما زبور دل!
هر دلی را زبوری است در این عالم، کاش زبوری ناب بنویسیم بهر دل خود

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۰۰، ۲۳:۳۵ - محسن رحمانی
    چه زیبا .

جهاد با نفس؛ سهم سایر اعضا از ایمان

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۶

 سلام بر همه ی شما...

سه روز با پست جهاد با نفس شروع کردم. نفسم به شماره افتاده....

دارالمجانین است اینجا....

حق گوش و حق قلب را گفتم. حق سایر جوارح را می گویم:

حق زبان: و با زبان خوش با مردم تکلم کنید.(بقره /83)

حق چشم:بر چشم واجب شده که از آنچه خدا دیدنش را حرام نموده، نگاه نکنند و از آنچه که خداوند دیدنش را نهی نموده چشم بپوشانند.

حق دستان: بر دست ها واجب شده که به سوی آنچه خداوند حرام نموده است، دست درازی نکنند.  و بدانچه خدای عزوجل امر فرموده ، عمل نمایند  و بر دو دست ، صدقه دادن و صله رحم و جهاد در راه خدا و طهارت برای نمازها را واجب گردانیده است.

حق پاها: با آنها قدمی به سوی معصیت برنداشته و بر آنها واجب فرموده که به سوی آنچه رضایت و خشنودی خداوند عزوجل در آن است، گام بردارند. پس فرمود : " و هرگز در زمین به کبرو ناز راه مرو و غرور و نخوت مفروش ؛ که به نیرو زمین را نتوانی شکاف و به کوه در سربلندی نخواهی رسید(اسرا/37)"

حق صورت از ایمان: که به گاه شب و به گاه روز در اوقات نماز، در برابر او به سجده افتد.

 

رفقا گوش و چشم و دل ما را می سنجند.... می فهمید می سنجند. چه کار کردیم با خودمان؟؟؟؟؟؟

ایمان

ایمان را امام محمد باقر (ع) چینین تعریف نمود: ایمان یعنی اعتقاد به خداوند، تصدیق کتاب خداوند و نافرمانی و معصیت نکردن از خداوند....

داشتید حرف امام را؟ معصیت نکردن یعنی ایمان!!!

*****

رفقا کتاب جهاد با نفس را تهیه کنید.  شاید عمرم کفاف گفتن احادیثش را ندهد. این رمضان اگر حق جوارح را رعایت کنیم خیلی جلو می رویم. سعی کنیم، لغو نشنویم و لغو نگوییم و لغو نبینیم و لغو جایی نرویم و دل به لغو و بیهوده ها آلوده نکنیم.

رفقا بیایید دل را فقط برای یوسف مهدی خالی کنیم. عزیز آقا از عشق نگارخانم  40 سال غار نشین شده، وای بر من که با وجود طاووس اهل جنت آواره عشقش نشدم. و مرا با گناهانم شناختند، نه با عشق معشوقی چون مهدی فاطمه....



  • زبور دل

نظرات  (۳)

  • گوشی باران
  • سلام
    دوست عزیز
    وبلاگ خوب پر محتوایی داری
    اگه خواستی تبادل لینک کنی
    منو با نام (( ارزانترین فروشگاه تبلت و گوشی ))
    لینک کن
    بعد بهم بگو تا منم لینکت کنم.
    تشکر
    التماس دعا رفیق

    پاسخ:
    پاسخ:
    من بیشتر محتاج دعایت هستم
    من دعا میکنم هرجند قنوت دستانم مدتی است از اجابت خالی است
  • عاشق ولایت
  • سلام.کتاب رو نتونستم پیداکنم....
    دعاکنید زودتر پیداش کنم.دیر نشه....

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    إن شاءالله به زودی زود پیدا می کنی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی