زبورِ دل

زبورِ دل

اندر معنای زبور: نوشته یا کتابی را زبور گویند.
اما زبور دل!
هر دلی را زبوری است در این عالم، کاش زبوری ناب بنویسیم بهر دل خود

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۰۰، ۲۳:۳۵ - محسن رحمانی
    چه زیبا .

هفده ربیع الاول

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۵۴
امروز اولین روز از ربیع الاول بود. ماهی که سخت انتظار می کشیدم که خدمتی به مولا علی( علیه السلام) کنیم شوق فراوانی برای ۱۷ ربیع داشتم.

برای صراط المستقیم....

 نه صراط به ۱۷ ربیع رسید و نه دل من به آرامش...

این روزها هم دلم بدجور هوای حرف زدن دارد...

کسی آدم ها را توجیه کند، دل من این روزها شرمنده از نگاه مولایم است...

ربیع هر لحظه اش برایم سخت می گذرد...

کاش مجال حرف های دل بود...

کاش...

 

مولای من!

ای روشنای عدل و عدالت، به کجا رو کنم که تو را بهتر ببینم؟؟

در دلم غوغاست، خودت راه را نشانم بده،چرا که تو صراط المستقیمی...

 

یاعلی

  • زبور دل

نظرات  (۴)

سلام....
هدیه دادید،الان هدیه بگیرید...
.............................................................................................
رُوِیَ عَن عَلِیِّ ابنِ مُوسی الِّرضا عَلَیهِما السَّلامُ قالَ:
یاعَلیُّ! اَحسِنوُا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنَّها وَحشِیَّةٌ وَ مَا نَأَت عَن قَومٍ فَعَادَت اِلَیهِم[1]

ترجمه حدیث: علی بن شعیب می­گوید: بر ابی الحسن الرضا علیه السلام وارد شدم. حضرت به من فرمودند:
ای علی! مصاحبت نسبت به نعمت­ها را نیکو بدارید، چون نعمت­ها وحشی هستند و فرار می­کنند و این طور نیست که هر نعمتی اگر از دست قومی رفت، به سوی آنان برگردد.

شرح حدیث: انسان قدر نعمت­های الهی را بداند، زیرا همیشه در دست او نیست، بلکه مانند حیوانات وحشی یک مرتبه فرار کرده و از دست او می­رود. معلوم نیست که اگر نعمت­ها از دست انسان فرار کرد، دوباره آن را به چنگ می­آورد یا نه؟‌ اگر هم بتواند به چنگ آورد، با زحمت و مشقّت فراوان است. حالا صحبت در این است که انسان برای باقی ماندن نعمت­های الهی در دست خودش و چگونگی افزایش نعمت­ها یعنی بقا و ازدیاد نعمت­های الهی چه بکند؟ هر دو آنها ریشه در یک چیز دارد و آن هم شکر نعمت است.
حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: نیکو بشمارید. چگونه؟ ‌شکر نعمت را به جا آورید و الّا آن نعمت­ها از دست فرار می­کند. پس تو قابل نبودی که این نعمت­ها را به تو بدهیم، زیرا بقا و ازدیاد نعمت، بستگی به شکر دارد.
شکر هم برسه قسم است: قلبی، لفظی و عملی. قلبی: یعنی بفهمی خدا به تو نعمت را داده است. لفظی: ستایش و حمد الهی را به جا آوری و عملی: در راه رضای خداوند مصرف کنی نه در راه حرام. یعنی از علم و مال و مقام و... به حدّ توان و استطاعت خود در راه خدمت به بندگان خداوند استفاده کنیم. خداوند در قرآن می فرماید: "لَئِن شَکَرتُم لَأزیِدَنَّکُم وَ لَئِن کَفَرتُم إنَّ عَذَابِی لَشَدیِدٌ [2]" اگر شکر کنید، برنعمت­های شما می­افزایم و اگر کفران کنید به عذاب شدید گرفتار می­کنم.
شرح حدیث....آقا مجتبی تهرانی ره

[1] بحار الانوار، جلد 75، صفحه 341
[2]سوره ابراهیم، آیه 7

پاسخ:
پاسخ: ممنون
نگاه مولا...حرف خوبی زدی چقدر نگاه مولارو کم داریم ،شرمندگی هامون همه از نگاه هایی است که خود دلیلش هستیم....
پاسخ:
پاسخ: دلیل تمام کار خرابی ها خود ما هستیم.
  • عاشق ولایت
  • چشم و چراغ و محفلم اینجاست یا رضا
    هر جا سفر کنم دلم اینجاست یا رضا....
    سلام.آپم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی