زبورِ دل

زبورِ دل

اندر معنای زبور: نوشته یا کتابی را زبور گویند.
اما زبور دل!
هر دلی را زبوری است در این عالم، کاش زبوری ناب بنویسیم بهر دل خود

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۰۰، ۲۳:۳۵ - محسن رحمانی
    چه زیبا .

در اینجا کتاب هایی که را که می خوانم و در کتاب خانه ام ساکن می شوند، معرفی می کنم...

 کتاب های سال 1395 

 

ابله محله

ابوریحان بیرونی

 پزشکان برجسته در عصر تمدن اسلامی

سیدجمال الدین اسدآبادی

هنر شفاف اندیشیدن

 واضع قانون شفا

به زبان آدم

دختران، پندها و هشدارها

چهارده خورشید و یک آفتاب

قصه های خوب برای بچه های خوب

 

کتاب های سال 1396

فیزیک مالی (کتابی جالب که شهامت علمی و ابتکار ذهنی را خوب نشان میدهد)

زنان باهوش، انتخاب های احمقانه

استیو جابز (البته نیمی از کتاب را خواندم)

تعادلت را حفظ کن

 

البته در این سال جسته و گریخته مطالعه روی موضوعات کاری مثل بورس، کنترل کیفیت، مطالب تخصصی رشته داشته ام و کتاب های نیمه تمام زیادی دارم که به سال 97 منتقل شد.


کتاب های سال 1397

مردان با چه زنانی ازدواج می کنند؟ (اثر  جان تی مالوی، ترجمه شهرزاد فتوحی) (مطالعه در فروردین 97)

 

 

مزایای مُنزوی بودن (اثر استیون چباسکی، ترجمه کاوان بشیری) : این کتاب نسخه مدرن کتاب ناطور دشت است. و پروفروش ترینِ نیویورک تایمز در 71 هفته متوالی. به نظرم کتابی است که نشان می دهد چقدر آدم ها در روزمره خود نیاز به محبت دارند. یه بخشی از کتاب جالب بود : ( فقط برای چیزهای مهم زندگی گریه کنم. ) یا اینکه ( هر کسی به نوع خودش خاص است). به نظرم این کتاب ارزش مطالعه دارد (مطالعه درفروردین 97).

 

وقتی بمیری، چه کسی برایت گریه میکند (اثر رابین شوما؛ ترجمه نفیسه معتکف؛ نشر بهار سبز): کتابی با 99 روش موثر و کاربردی برای ساختن زندگی ایده آل، کتاب جذابی که به نظرم اگر نکات داخل آن را کسی پیاده کند، زندگی آرام و موفقی خواهد داشت. (مطالعه درفروردین 97). ابتدا کتاب جمله زیبایی دارد « زمانی که به دنیا آمدی، همه می خندیدن و تو گریه میکردی، طوری زندگی کن که در زمان مرگ همه گریه کنند،در حالی که تو خرسندی».

 

زن ها، مردها را از دست میدهند. چرا؟ ( اثر جس مک کان، ترجمه مهراوه فیروز، نشر البرز) ...جمله جالب این کتاب این بود که «هیچ کس بیشتر از شما، شما را  دوست ندارد» 

 

تختخوابت را مرتب کن (اثر ویلیام اچ.مک ریون ترجمه حسین گازر، نشر کوله پشتی)...به نظرم این کتاب معنای رسیدن در شرایط سخت را خوب می آموزد. این کتاب را توصیه میکنم به همه، جمله زیبایی دارد این کتاب «کاری که در این آغاز می شود، جهان را  به جایی بهتر تغییر میدهد» نویسنده کتاب در حایی دیگر  می‌گوید: «مسیر موفقیت پر فراز و نشیب است. چه بسا لازم باشد روزها و شبهای غم انگیزی را پشت سر گذارید و مرارت ها و مشقات فراوانی را متحمل شوید».

 

ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم (اثر تینا سیلیگ به ترجمه محدرضا ال یاسین) از کتاب های جذاب که باید چند بار خوانده شود. به ویژه مناسب برای جوان ترها.

 

از انگیزش تا حرکت انگیزشی (نوشته دنیس ویتلی، نشر نسل نو اندیش). کتابی جالب و خواندنی  که در آن نویسنده می گوید: «پایبندی به راستی  و درستکاری در هر شرایط و موقعیتی ثابت می کند، گفتار شما از هر ضمانت نامه ای ارزشمند تر است و به این معنی است که تصمیم گیری های شما از روی درستکاری است نه سیاست. به این ترتیب شما به سمت سلیقه ها یا مد روز کشیده نمی‌شوید و تنها کاری را انجام می‌دهید که درست باشد». 

چگونه کمتر کار کنیم (نوشته لئو باباتا ترجمه لیلا شاپوریان از نشر هنوز): کتاب خیلی خوبی است، به کسانی که میخواهند در زندگی درست و دقیق برنامه هایشان را عملی کنم پیشنهاد میکنم، حتما آن را مطالعه کنند. کتابی که برای کسانی که مثل من مدام در برنامه ریزی شکست می خورند، بسیار مفید است.

عشق و چیزهای دیگر (نوشته مصطفی مستور): کتابی که آدم یاد می گیرد مهم ترین تصمیم ها تصمیم به انجام ندادن یک کار است

 
تهران در بعدظهر (نوشته مصطفی مستور): ایتجا آدم یاد میگیرد باید خوب بود تحت هر شرایطی
 
ما تمامش میکنیم (نوشته کالین هوور از نشر آموت): گاهی اوقات، کسی که دوستت دارد، بیش از همه آزارت میدهد. 
 
باج‌گیری عاطفی (نوشته سوزان فوروارد ترجمه منیژه شیخ جوادی از نشر پیکان): "هر چیزی که به سلامتی تان لطمه می زند را تحمل نکنید. احساسات ناشی از افکار هستند، هر چقدر هم که گذرا باشند. " از جمله کتاب هایی که توصیه می کنم حتما خوانده شود.
 
 

کتاب ها ی سال 1398

هنر ظریف بی خیالی (نوشته مارک منسون، نشر کلید آموزش): آزادی در تعهد است و انسان همواره از مسیر اشتباه های بیشتر به سمت اشتباه های کوچکتر حرکت میکند... کتابی عالی برای مطالعه.
 
روانشناسی انگیزش (نوشته دنیس ویتلی ترجمه افشین ابراهیمی، نشر نسل نواندیش): حافظه و تخیل دو عامل مهم برای تقویت انگیزه است و از بین گروه های انگیزشی، انگیزش های درونی موفق تر عمل میکنند. باید هدف شفاف و روشن باشد ، صرف گفتن نتیجه بهتر نمی تواند کارساز باشد. کتابی خوب برای کسانی که میخواهند انگیزه خود را بهبود دهند.
 
خودت را به فنا نده (نوشته گری جان بیشاپ، ترجمه حسین گازر، نشر کوله پشتی):  کتابی که به تو نشان می دهد دلیل برخی ناراحتی ها اشتباه است. و اینکه تو همان چیزی هستی که انجام می دهی نه چیزی که می گویی. به تو می گوید سخن بگو تا دیگران تو را درک کنند و انتظار نداشته باش که بدون سخن گفتن کسی تو را درک کند. 
خواندش را توصیه میکنم.
 
تو کله خر هستی،برو پیش، موفق میشوی (نوشته جین سینسرو، ترجمه نفیسه معتکف، نشر نسل نو اندیش): یادداشت های از تفاوت ناخودآگاه و خودآگاه و فهم ورود به ضمیر ناخودآگاه. خواندش را توصیه میکنم. جایی زیبا می گوید از کرت کابین: حیف تو نیست که جای فردی دیگر باشی.
 
 
شکست عشقی ، سندرم ضربه عشقی (نوشته دکتر ریچارد بی. راس، نشر سایه سخن): کتابی که خواندش را واقعا توصیه میکنم. بی شک در اطراف همه ما و شاید خود ما دچار ضربه عاطفی شده باشیم. این کتاب به زیبایی میگوید که قلب میشکند، اما در هیچ نوار قلبی ثبت نمی شود. مراقب دل ها باشیم. این کتاب انواع سندرم های شکست عشقی، آسیب ها، عاملان سندرم و راه های درمان را بیان میکند. این کتاب را باید خواند.
 
مدیریت خود، ده مقاله از هاروارد بیزنس (نشر هنوز): کتابی که به شما یاد می دهد شیوه یادگیری شما چیست، از نقص توجه صحبت می کند و روش های مدیریت انرژی تا تاب آوری. خواندنش را پیشنهاد میکنم
 
تئوری انتخاب، (نوشته دکتر گلسر، نشر سایه سخن): کتابی که شما در آن می اموزید همه چیز مربوط به خود شماست. ما افسردگی کردن داریم نه افسرده شدن. یاد میگیرید چطور انتخاب کنید، در مدرسه، در کار، در عشق و.... این کتاب جزو بهترین کتاب ها برای مطالعه است
 
جاده شخصیت (نوشته دیووید بروکس، نشر مهرگان خرد): کتابی که یاد میگیرید هر آدم در واقع متشکل از دو آدم است. آدم 1 و آدم 2. آدمی دنبال موفقیت رزومه ای و آدم دنبال فضایل اخلاقی و تعارض های درون همیشه از جنگ این دو نشات میگیرد.  خواندش را واقعا پیشنهاد میکنم
 
زندگی خود را چگونه بیافرینید (نوشته جفری یانگ، ترجمه حسن حمیدپور نشر ارجمند): کتابی که از تله های زندگی میگوید و شما یاد میگیرید چطور با تله های خود آشنا شوید و نگذارید دچار حلقه های تگراری شوید.
 
تیپ شخصیتMBTI (نوشته چارلز مارتین، ترجمه مرتضی نظری نشر بنیاد زندگی): کتابی که با تیپ شخصیتی خود و مشخصات خود آشنا میشوید. ارزش خواندن دارد.
 
زندگی در صدف خویش گوهر ساختن است (نوشته علی صاحبی، نشر سایه سخن): کتابی برای یکبار خواندن است. خواندش خالی از لطف نیست
 
ماییم که اصل شادی و کان غمیم (نوشته علی صاحبی، نشر سایه سخن): کتابی که کمی مشابه کتاب قبلی است. در واقع در هر دو به دنبال این است که در خود به دنبال ساختن و راهکار خویش باشید
 
سرزمین نوچ نوشه کیوان ارزاقی
 
عشق چیست؟
---
 
کتاب ها ی سال 1399
 
اصل گرایی
24/6
روابط از دست رفته
چهار (four)
روش برخورد با افراد دشوار
باشگاه 5 صبحی ها
تکبر پنهان
رازهایی درباره مردان
فلسفه ای برای زندگی
 
 
کتاب های سال 1400
 
تمام چیزهایی که پسر کوچولو من باید درباره دنیا بداند، نوشته فردریک بکمن
شیب، نوشته ست گادین